مقایسه ی انواع محصولات قاعدگی (مقایسه کاپ قاعدگی با نوار بهداشتی و تامپون)

 

 

 

محصولات متنوعی در زمینه‌ی بهداشت و مراقبت بانوان در دوران قاعدگی در بازار موجود است . در ادامه به بررسی و مقایسه این محصولات می‌پردازیم .


•نوار بهداشتی


نوار بهداشتی یا پد بهداشتی یکی از متداول ترین محصولات بهداشت قاعدگی در ایران محسوب میشود که در انواع مدل های مختلف اعم از پدهای نازک، معطر، مخصوص روز و شب ، مشبک و کتان، بالدار و بدون بال وجود دارد. علت محبوبیت این محصول میتوان به در دسترس بودن ، سهولت در استفاده و ارزان بودن نسبت به سایر محصولات اشاره کرد.
این پد ها از ماده‌ای جاذب به نام سلولز تولید شده و یکبار مصرف هستند.هر خانم از ابتدای بلوغ تا دوران یائسگی خود، به طور میانگین بیشتر از 12 هزار عدد نوار بهداشتی مصرف می‌کند. بنابراین واضح است که پدهای یک بار مصرف چه حجم زیادی از پلاستیک و زباله را وارد محیط زیست می‌کنند. از طرف دیگر برخی از این پدهای یک بار مصرف مشبک یا پنبه‌ای، برای بعضی خانم‌ها حساسیت‌زا هستند. بنابراین اگر دوستدار محیط زیست هستید و یا به نوارهای بهداشتی یک بار مصرف حساسیت دارید ، استفاده از کاپ قاعدگی انتخاب مناسبی‌است.

 


•پدهای پارچه‌ای


نوارهای پارچه ای (یا پد قابل شستشو) را نیز مد نظر داشته باشید.
این پد ها برای محیط زیست مناسب ترند زیرا قابل شستشو هستند ؛ برای مدت ۵ سال قابلیت استفاده دارند و به نسبت پدهای یکبار مصرف حساسیت کمتری ایجاد می کنند.
جنس این نوارها از پارچه هایی جاذب مانند پنبه و الیاف نازک است.
پدهای پارچه ای مانند نوارهای بهداشتی های یکبار مصرف از مواد شیمیایی ساخته نشده است و بوهای نا مطبوع ناشی از خون قاعدگی در آن ها حس نمیشود.
این پدها و نوارهای بهداشتی پارچه ای می بایستی به طور منظم شسته شوند . ممکن است کمی حجیم تر و بزرگ تر از نوارهای بهداشتی یکبار مصرف به نظر برسند.

 


•تامپون


تامپون یکی از انواع محصولات بهداشتی دوران قاعدگی و رایج ترین آن بین زنان در امریکاست، چرا که استفاده از آن ها راحت و ساده است. تامپون از پنبه جاذب ساخته شده و با قرار گرفتن در واژن جهت جذب خون قاعدگی خارج شده مورد استفاده قرار می گیرد.
تامپون ها از انواع مختلف از نظر قابلیت جذب شامل قابلیت جذب کم، معمولی، سنگین و فوق العاده، موجود هستند.
تامپون یکبار مصرف بوده و پس از مصرف دور انداخته می شود و می بایستی حداقل هر هشت ساعت تعویض شود.

 


•تینکس


این محصول یکی دیگر از انواع محصولات بهداشتی دوران قاعدگی است. تینکس در واقع لباس زیری است که کار پد را انجام می دهد و می تواند جایگزین لباس زیر و پد به صورت جداگانه باشد. این ایده ی تینکس است که طبق آن نام گذاری شده است.
شعار این برند لباس زیر” جاذب رطوبت، ضد میکروب و ضد نشت” است. این لباس زیر قدرت جذبی برابر با دو تامپون دارد.
در روزهایی که پریود شما شدید است می توانید از این لباس زیر همراه با یک تامپون یا کاپ قاعدگی استفاده کنید. تقریباً احساس پوشیدن یک لباس زیر جادویی را خواهید داشت که مانند لباس زیر معمولی است ولی محافظ شما نیز می باشد.

 


•کاپ قاعدگی


کاپ های قاعدگی تا 10 سال قابل استفاده هستند و داشتن یکی از آنها برای هر فرد کافیست، بنابراین از تولید بیش از حد زباله و از بین رفتن پول برای تهیه مداوم پد یا تامپون جلوگیری می‌کند. از هر 10 زنی که برای اولین بار از کاپ های قاعدگی استفاده میکنند 9 نفر از آنها آنرا به اطرافیان خود نیز توصیه کرده و هیچکدام حاضر به برگشت به دنیای قبل از آشنایی با کاپ های قاعدگی نمی باشند، همچنین استفاده از این کاپ به فرد اجازه می‌دهد که فعالیت‌های عادی روزانه خود را داشته باشد و بتواند به کار، ورزش و فعالیت خود بدون نگرانی ادامه دهد. توجه به فاصله زمانی پر شدن این کاپ به شما کمک می‌کند که از میزان خونریزی خود آگاه شوید و درصورتی که این میزان زیاد باشد برای بررسی و بهبود آن به پزشک مراجعه کنید.
با توجه به مطالب بالا و مقایسه انواع محصولات، به این نتیجه میرسیم که ایمن ترین، به صرفه ترین، راحت ترین و درنتیجه بهترین محصول کاپ قاعدگی میباشد. با یکبار هزینه برای کاپ قاعدگی تا سال ها نیازی به محصول دیگری نخواهید داشت و این موضوع از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

 

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش