تمرینات کگل چیست؟ و تاثیر آن در عضلات کف لگن

 

 

ورزش کگل یکی از روش‌های تقویت عضلات لگن در زنان و مردان است که می‌تواند به رفع بسیاری از مشکلات از جمله کاهش درد پریود، زایمان و بارداری راحتتر، جلوگیری از خارج شدن باد از شکم به صورت ناخودآگاه، پرولاپسی و افتادگی دهانه رحم و مثانه، جلوگیری از ریختن ادرار در زمان عطسه و سرفه، کمک زیادی کند، به طور کلی تمرینات کگل به تقویت عضلات کف لگن کمک زیادی می کند. اما یکی از بهترین مزایای این ورزش در زنان، بهبود مشکلات پریود و تقویت و حفظ عضلات در میان سالی و سهولت استفاده از کاپ قاعدگی خواهد بود.

 

ورزش کگل

 

بهترین زمان برای شروع حرکات ورزش کگل

برخی از تمرینات این ورزش را می‌توانید ده بار در صبح و ده بار در شب انجام دهید. از جمله تمرینات مربوط به انقباض در عضلات اطراف واژن و عضلات اطراف مجرای ادرار و مقعد که هر انقباض باید 10 ثانیه طول بکشد و 10 بار تکرار شود.

توصیه می‌شود این تمرینات را در سنین پایین‌تر و در زمانی که هنوز عضلات کف لگن شل نشده، انجام دهید. به این ترتیب پریود راحت‌تری خواهید داشت و استفاده از کاپ قاعدگی نیز برای شما آسان‌تر و مطلوب‌تر خواهد بود.

بر اساس توصیه متخصصین بهداشت زنان، بانوان حتی در صورت نداشتن بیماری و یا مشکلات در لگن خود، بهتر است این تمرینات را قبل از 30 سالگی آغاز کنند.

 

مزایای ورزش کگل

این ورزش مزایای بسیاری را برای افراد مختلف خواهد داشت. از جمله موارد زیر:

درمان بی اختیاری دفع ادرار در افراد:

این ورزش به بهترین وجه مشکلات مثانه را در زنان رفع می‌کند. به طوری که شما دیگر نیازی به انجام عمل جراحی نخواهید داشت. شما با انجام تمرینات آن خواهید توانست به بهبود توانایی مثانه و تقویت عضلات کف لگن در خود برای دفع ادرار راحت‌تر، کمک زیادی کنید.

 

درمان بی اختیاری دفع مدفوع و جلوگیری از وقوع آن: در برخی افراد امکان دارد روده به عارضه کنترل غیرطبیعی دچار شود که در پی آن بی‌اختیاری در مدفوع رخ می‌دهد. این مشکل در ادامه یبوست را در بانوان تشدید خواهد کرد. علل اصلی این مشکل رژیم غذایی نامناسب، شرایط محیط زندگی و ژنتیک است

 

انجام تمرینات ورزش کگل تا حد زیادی این مشکل را از بین خواهد برد و باعث خواهد شد عوارض روده نیز از بین برود. البته تغذیه لازم نیز در این مورد ضروری خواهد بود. شما با پیگیری این ورزش به مدت یک ماه و به میزان سه روز در هفته خواهید توانست تا حد زیادی عضلات لگن خود را تقویت کنید و دیگر نیازی به عمل جراحی نداشته باشید.

 

بهبود شرایط بارداری و زایمان راحتتر : با انجام تمرینات کگل، ماهیچه های کف لگن که شامل مثانه، رکتوم و روده کوچک می باشد، تقویت می شود. همچنین انجام این تمرینات قبل، حین و پس از بارداری ضروری می باشد

 

بهبود رابطه جنسی: عضلات کف لگن حین برقراری رابطه جنسی و ارگاسم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این عضلات مسئول انقباضات لذت بخشی می باشند که هنگام بروز ارگاسم در دستگاه تناسلی احساس می شود. تمرینات کگل سبب سفت شدن واژن زمان برقراری رابطه جنسی و در نتیجه بهبود ارگاسم می شود. زمانی که عضلات کف لگن سالم باشد، ارگاسم طولانی و شدید تر می شود. زمانی که عضلات کف لگن انعطاف پذیر باشد، امکان دخول راحت در واژن فراهم می شود. درد هنگام نزدیکی یا واژینیسموس می تواند با این تمرینات درمان شود

 

تمرینات کگل برای زنان

 

تاثیر کگل روی بهداشت زنان

زنان برای بهبود شرایط بهداشتی خود به خصوص در دوران پریود، نیاز دارند که بدن خود را سالم نگه دارند. همچنین باید به منظور کاهش درد عضلات لگن و شکم در این دوران، اقداماتی را انجام دهند. تمرینات این ورزش کمک زیادی در این خصوص برای زنان خواهد بود. به خصوص در زمینه مراقبت از سلامتی رحم، روده و  مثانه در زمان بارداری.

در صورتی که تمایل دارید عضلات لگن شما و بافت‌های آن سالم باقی بماند و هم دوران پریود و هم زایمان بهتری داشته باشید، انجام این ورزش به شدت توصیه می‌شود. از طرف دیگر این ورزش باعث می‌شود در دوران پس از زایمان سفت عضلات لگن که وضعیت دردناکی برای شما ایجاد می‌کند، تا حد زیادی کاهش یابد.

در عین حال اگر تمرینات این ورزش را به درستی انجام دهید، در زمینه استفاده از کاپ قاعدگی نیز مشکل چندانی نخواهید داشت. 

 

 

انجام تمرینات کگل

این تمرینات اصلا سخت نیست و اگر به صورت دائمی و پشت هم انجام شود، مزایای بسیاری برای بدن زنان خواهد داشت. برای انجام صحیح این تمرینات ابتدا ضرورت دارد محل دقیق ماهیچه‌های لگن خود را تعیین کنید.

منظور ماهیچه‌هایی است که در دفع ادرار مورد استفاده قرار می‌گیرند. تقویت این عضو بدن با انجام تمرینات به مدت 12 هفته میسر خواهد شد. این کار شامل کشیدن ماهیچه به درون لگن و نگه داشتن آن در این حالت به مدت چند ثانیه خواهد بود.

انجام این تمرین به صورت خوابیده نیز میسر است و در هر حالت دیگری مانند رانندگی‌، انجام دادن کارهای روزمره مانند نظافت یا تلویزیون دیدن نیز می‌تواند انجام شود. توصیه متخصصان این است که این تمرین را به یک عادت روزانه تبدیل کنید و با انجام این کار توان جنسی بهتر، ارگاسم قوی‌تر ، افزایش لذت جنسی و رفع یا کاهش بی اختیاری ادرار را تجربه کنید.

 

 

تاثیر ورزش کگل در انتخاب سایز کاپ قاعدگی

 

در صورتی که این ورزش را به صورت مناسب و متوالی انجام دهید، از مزایای بسیار مطلوب آن بهره خواهید برد. از جمله این مزایا می‌توان به تقویت ‌قدرت عضلات کف لگن، کاهش اختلال در عملکرد آن، رفع بی اختیاری ادرار، رفع پرولاپس لگن و افزایش میل جنسی اشاره کرد.

 

همچنین می‌توانید عضلات لگن خود را بهتر کنترل کنید که این امر باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید کاپ قاعدگی را در واژن خود قرار دهید. از سوی دیگر می‌توانید آسان‌تر سایز کاپ قاعدگی خود را انتخاب کنید

 

 

 

 

 

تاثیر ورزش کگل در پریود

پریود معمولا شرایط دردناک و سختی را برای بانوان فراهم می‌کند، به ویژه اگر دوره قاعدگی در زمان مناسب خود اتفاق نیفتد. در عین حال انجام ورزش‌های کگل باعث می‌شود پریود در زمان دقیق و مناسب خود رخ دهد و به این ترتیب شما می‌توانید برای انجام کارهای روزمره خود بهتر برنامه‌ریزی کنید.

از طرف دیگر این کار باعث می‌شود دردها و مشکلات این دوران بسیار کمتر شود

ورزش کگل یکی از بهترین روش ها برای بهبود شرایط بهداشت زنان در زمان بارداری و پریود است .

 

 

 

در ویدیوی زیر آموزش انجام حرکات کگل را می آموزید 

همچنین میتوانید در صفحه ی اختصاصی آندیا در آپارات و یا در قسمت AndiyaTV ویدیو های آموزشی بیشتری را مشاهده کنید 

 

آموزش انواع حرکات کگل

 

 

بیشتر بخوانید

کاپ قاعدگی چیست

راهنمای انتخاب سایز کاپ قاعدگی

فروشگاه کاپ قاعدگی آندیا

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش